10 voordelen van het lidmaatschap van Mezzo

  1. Altijd op de hoogte van actuele ontwikkelingen in de informele zorg
    Via de maandelijkse digitale nieuwsbrief Intermezzo, de themadossiers en het nieuws op Mezzo.nl.

  2. Advies, begeleiding en ondersteuning door het verenigingsbureau
    De regioadviseurs hebben als taak om lidorganisaties te ondersteunen bij organisatieontwikkeling, financiering, lobby en samenwerking. Ook kunnen zij u de weg wijzen naar andere functionarissen op het bureau en het brede aanbod van diensten en producten.

  3. Kennisdeling binnen de vereniging
    Niet meer zelf het wiel uitvinden, maar kennis ‘halen' en ‘brengen' binnen de vereniging.
    De Servicedesk, de vraagbaak voor lidorganisaties, informeert en adviseert ook over de toepassing van producten. Mezzo ontwikkelt praktische ondersteuningsmaterialen voor haar lidorganisaties, bijvoorbeeld om te werken met specifieke groepen als jonge, werkende of zwaarbelaste mantelzorgers.

  4. Scholing
    Mezzo biedt jaarlijks samen met opleidingsinstituten een gevarieerd aanbod van bijeenkomsten, cursussen en workshops tegen gereduceerd tarief, dat precies is afgestemd op de behoeften van de informele zorgorganisaties.

  5. Gebruikmaken van Mezzo voorlichtingsmaterialen
    Lidorganisaties kunnen gebruikmaken van informatieve folders en campagnematerialen die Mezzo ontwikkelt om meer mensen te bereiken. 

  6. Gebruiksrecht naam/logo Mezzo
    Organisaties die lid zijn van Mezzo mogen dit op eigen materialen kenbaar maken door het gebruik van het Mezzo-logo. Uw eigen huisstijl draagt bij aan herkenning van uw organisatie. Door op uw materialen ook aan te geven dat u bent ‘aangesloten bij Mezzo' kunt u aan externe relaties en klanten laten zien dat u onderdeel uitmaakt van de landelijke vereniging Mezzo.

  7. Toegang tot het persoonlijk netwerk van Mezzo
    Makkelijke ingang naar relaties waarmee het verenigingsbureau contact onderhoudt en uitwisseling met vakgenoten uit de informele zorg tijdens landelijke bijeenkomsten.

  8. Profiteren van de loketfunctie van Mezzo
    De medewerkers bij de Mantelzorglijn vervullen een vraagbaak- en loketfunctie. Zij geven informatie en advies over mantelzorg en vrijwilligerszorg, bieden een luisterend oor en verwijzen door naar de Mezzo-lidorganisaties. De Mantelzorglijn is iedere werkdag bereikbaar tussen 09.00-13.00 uur, telefoon: 0900 - 20 20 496 (€ 0,10 p/m) of e-mail: mantelzorglijn@mezzo.nl.

  9. Samenwerking tussen ‘stem' en ‘steun'
    Bij Mezzo gaan ‘stem' en ‘steun' hand in had. Bij Mezzo zijn zowel mantelzorgers aangesloten als organisaties in de mantelzorgondersteuning en vrijwilligerszorg. Samen staan we sterk. Aandacht vragen voor de informele zorg, bijvoorbeeld bij politici en beleidsmakers levert meer op als we dat doen met een gezamenlijke boodschap.

  10. Invloed uitoefenen op ontwikkeling sector informele zorg
    Lidorganisaties kunnen meepraten over het verenigingsbeleid en het jaarlijkse werkplan (in bestuur, ledenraad, op landelijke dagen of anderszins) en zo meebepalen waar Mezzo zich op richt in de landelijke belangenbehartiging en de ondersteuning van mantelzorgers en de vrijwilligerszorg. Mezzo is naar landelijke beleidsmakers de spreekbuis van de informele zorg.